Uppmärksamheten kring Sting Reklambyrå fortsätter

Först tidningen Kollega i december och nu Ystads Allehanda. Uppmärksamheten kring mig och mina kollegor på Sting Reklambyrå i Skurup fortsätter. Grunden till uppmärksamheten handlar bland annat om att vi sätter våra egna löner, öppenhet kring lönerna och full inblick i företaget.

Stings VD och min chef Yngvar Naess fick höra talas om Ricardo Semler under sina marknadsföringsstudier i Oslo. Ricardo är VD och ägare av industriföretaget Semco och han lät bland annat de anställda själva sätta sina löner och arbetstider. En liknande modell som Yngvar har applicerat för oss på Sting, men har gjort det till sin modell, ”Sting-modellen”.

I dagens artikel i Ystads Allehanda uttalar sig Svenskt Näringsliv om ”Sting-modellen”.
– Jag har aldrig hört talas om det tidigare, men det är nog vanligare bland mindre företag och i pr branschen där man är kundberoende och måste skapa ett engagemang, säger Peter Isling, presschef på Svenskt Näringsliv.

Nedan berättar Ricardo Semler om hur man driver ett företag med (nästan) inga regler.

Dela gärna
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInShare on RedditEmail this to someonePrint this page

Medverkar i tidningen Kollega

I det nya numret av tidningen Kollega medverkar jag tillsammans med mina kreativa medarbetare på Sting Reklambyrå i Skurup.

Från början trodde jag bara på en enklare artikel i tidningen, men det blev inte bara uppslag utan också omslag. Oerhört roligt, såklart.

Tidningen Kollega är Unionens medlemstidning och har en upplaga på 575 700 ex (2014). Med andra ord kommer många i vårt avlånga land att läsa om Sting från lilla Skurup.

Artikeln handlar främst om att alla vi på Sting sätter vår lön själv och alla vet om varandras löner. Detta skapar en mer kreativ och avslappnad arbetsplats. Alla har också full insikt i företaget och dess räkenskaper. Öppna kort när det gäller allt, alltså.

I snart åtta månader har jag jobbat på Sting Reklambyrå och jag trivs föredömligt. Jag har blivit betydligt mer kreativ och utvecklas hela tiden. Dessa två faktorer är oerhört viktiga för mig i mitt yrkesliv.

Enligt mig borde fler företag anta Sting-modellen och ni kommer märka skillnad, stor skillnad.

Senaste numret av tidningen Kollega finns att läsa på länken nedan.

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=q1145rbkb1vmkh6t&gInitPage=1

Dela gärna
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInShare on RedditEmail this to someonePrint this page